2011. november 6., vasárnap

30. hét, védőnői bakik, avagy de jó kiszolgáltatottnak lenni...


Köszi Gabanyu, hogy írtál, itt vagyok, ragyogok (nem mindig szó szerint, de igyekszem...), ma töltöm a 30. hetet, azaz holnap kezdem a 31.-et - fő az optimizmus!
Nagyon sok minden történt az elmúlt hetekben, időnként kezdem ledobni a láncot, de amúgy minden szuper :-)
Múlt héten elmentem a védőnőhöz, hogy nézzen rá a vizeletemre, mert mióta hólyaghurutom volt, jobban figyelek. Bár ne mentem volna, ugyanis nyertem ezzel egy sírós délutánt. Ugyanis a mi drága (és sajnos) egyetlen védőnőnk tudat alatt arra készült, hogy jól megvicceljen. Kár, hogy nem voltam mosolygós kedvemben. Illetve, mikor bementem, még őszinte volt a mosolyom, kifelé jövet már hazudnék, ha azt mondanám...

Szóval vizeletminta odaad, kémcsőbe beletölt, tesztcsíkot belemárt, szem kikerekedik - fehérje van a vizeletedben - mondja. Lesápadtam, leizzadtam, lefőttem, legyökereztem. Miután részletezte, hogy ez mivel járhat - mintha nem tudnám - , és butácskán elgondolkodott, hogy most mi legyen, több órának tűnő pillanatot követően a fejéhez kapott, hogy hoppppááá, ez a tesztcsík hibás, ősrégi és alapól el van szineződve az összes.
BASSZUS! - na jó, nem ezt gondoltam, hanem sokkkkal cifrábbat, de most nem ez a lényeg, hanem hogy keresett 2 tesztcsíkot, ami aránylag megfelelőnek tűnt, bár a fehérje-kimutató kockán kívül az összes kocka eléggé viseltes volt, de mindegy.

Abban maradtunk - mivel egyrészt nem tudtam hirtelen újabb vizeletet produkálni, másrészt sietnem kellett, mert már vártak rám, szóval megbeszéltük, hogy otthol megnézem és visszaszólok.

Mondanom sem kell, mindkét teszt jó lett, így legbelül úy döntöttem, hogy én bizony nem megyek hozzá többet. Ehelyett beruháztam egy vérnyomásmérőre, és beszereztem pár tesztcsíkot, ami több dolgot is kimutat: fehérje, baktérium, vér, ph, stb. Eddig minden tesztnél rendben volt minden.

Csak annyit fűznék hozzá ehhez az egészhez, hogy igen nagy felelőssége van a védőnőknek is, mivel sokkal körültekintőbben kellene viszonyulniuk a kismamákhoz, mert amellett, hogy totálisan félrediagnosztizált, még úgy kiborította az amúgy is labilis-állapotos-ingatag lelkiállapotomat, hogy jól megríkatott...
Bár a bizalom eddig sem volt makulátlan, mivel szerintem olyan pitiáner dolgokkal nincs tisztában, amit tudnia KELLENE. Például mikor megkérdeztem, hogy toxoplazmára nem leszek-e szűrve, megkérdezte, hogy mi az a toxoplazma? Az veszélyes terhesség során?
Azóta persze már megtudtam, hogy nincs a kötelező szűrések között, de akkor is...

Természetesen nem általánosítani szeretnék, a legtöbb védőnő biztosan szöges ellentéte az enyémnek, és kifogástalanul végzik a munkájukat.

Azóta persze időnként méregetem a vérnyomásomat, a maximum 127/80 volt eddig, és remélem ez így is marad.
A pulzusom bizonyítottan kiugrott 1x 153-ra, de az oka is megvolt, mivel felszaladtam egy hivatal 3. emeletére. Ez úgy derült ki, hogy korábban már biztos említettem, hogy gyerek korom óta soka az extrasistole-m, azaz a szívem néha plusz ütéseket produkál, amelyeket én szerencsés módon érzek is.
Már 100 orvos látott életem során, mindenki teljesen ártalmatlan dologként kezelte, de picit aggódva a szülés során ebből adódóan esetlegesen felmerülő komplikációk miatt, felkerestem egy újabb orvos újabb magánrendelőjét.
Az uh és EKG-t követően abban maradtunk, hogy elvégzünk egy 24 órás Holter vizsgálatot, amely során egyik nap reggel feltesznek rám egy EKG-t, és 24 óra múlva leveszik.
Ez meg is történt, és ez alatt a 24 óra alatt szaladtam fel a Földalapkezelő Hivatalnál a 3. emeletre. Éreztem is, hogy kiugrik a szívem a fülemen, de ez max 20 másodpercig tartott. A doktor bácsi persze szóvá is tette.
De ezen kívül semmi probléma nem volt, az extráim továbbra is megvannak, de ezek nem fognak gondot is okozni.

Legbelül azt reméltem, hogy császármetszést javasol majd, ezt csendben bevallom. Rá is kérdeztem, hogy esetleg nem lehetne-e, hogy... de nem! És esetleg csak egy orvosi javaslatot nem írna-e, mivel a nőgyógyászom azt mondta, hogy neki szüksége van egy orvosi javaslatra - de NEM! Ne szórakozzak, szüljek normál módon. Köszi.

Nem hisztizek, nem is a fájdalomtól félek - valószínűleg azért, mert nem tudom mi vár rám, inkább csak a komplikációk miatt aggódóm.

Ráadásul van egy erős megérzésem, hogy császárral fogok szülni. Emlékeztek? Az utolsó megérzésem is bejött: kisfiú érkezik!

Lehet, hogy tényleg van valami a megérzésekben, ugyanis a héten ismét voltam 4D uh-n - ismét egyedül, a páromnak nem sikerült odaérnie. Töltök majd fel képet is, Zalán nagyon cuki, már nagyon sokat nőtt, és 2 héttel előrébb tart, mint én: én 29 hetes, 3 napos voltam, ő pedig már 31 hetes, 3 napos, és több, mint 1600g!
Állítólag jóval 3kg felett lesz.
Adatok 29 hét 3 nap:
BPD 8,09cm
OFD 10,20cm
HC 29,11cm
AC 26,13cm
FL 5,94cm
Súly 1649g, 31hét 3 nap

A magzatvíz mennyisége megfelelő, szép a méhlepény is, egyáltalán nem meszes, csak annyi a bibi, hogy a széle eléri a méhszájamat. Ezt mindenképpen megemlítem szerdán a nőgyógyásznak, nézze meg ő is.
Egyébként mivel a kezével és a lábával is igyekezett eltakarni az arcát, így gyakorlatilag semmit nem láttunk az arcából, ezért két hét múlva visszamehetünk egy ingyenes nézelődésre.
Mivel most másodjára voltam, már kaptam kedvezményt, 13.000 Ft helyett 10.000 Ft-ot kellett fizetnem, a következő pedig a fenti okok miatt ingyenes.

A 4d uh ára csökken, van viszont valami ami nő: már 10 kg-ot híztam ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

(Külön elnézést kérek a képek állásáért, fogalmam nincs miért így teszi be, eredetileg nem így voltak...)

1 megjegyzés: